Pár rad pro klidnější stěhování

10.10.2015

Plánování je polovina úspěchu. Zcela bez debat. A protože je stěhování jedna z těch více stresujících věcí v životě, měli bychom si chránit nervy, celou operaci si pořádně naplánovat a zorganizovat. Pár tipů "jak na to" přinášíme v našem článku.

 

Balení pro začátečníky

Začněte brzy. Balení vždy trvá déle, než plánujeme, tak to prostě je. Rozložte si práci a každý den zabalte pár věcí, je to mnohem méně stresující, než vše dobalit "na první dobrou" deset minut předtím, než dorazí stěhováci. 

Připravte si hodně balícího materiálu. A tím myslíme opravdu hodně. Zejména počet krabic, který jste si předem odhadli, zdvojnásobte. Opravdu. Ideální je mít krabice v několika velikostech. Zajímejte se u své stěhovací firmy, zda vám může krabice zapůjčit a dovézt pár týdnů před stěhováním.

Až budete připraveni na samotné balení, tak zásadně postupujte systematicky místnost po místnosti, balte k sobě podobné věci a začněte těmi nejméně používanými. Každou krabici si důkladně popište. I když samozřejmě renomovanější stěhovací firmě můžete věřit, nebalte do krabic drobnou elektroniku, notebooky, šperky, nebo důležité dokumenty. Ty si raději přesuňte do nového bydlení sami.

 

Nejlepší chvíle k debordelizaci

I když to mnoho lidí nerado slyší, stěhování je zároveň dobrou příležitostí k radikální debordelizaci. Během balení vybavení a nasbíraných drobností využijte šance a zbavte se všech pozapomenutých lapačů prachu, které beztak roky nikdo nevzal do ruky. Co se vám bude zdát ještě použitelné můžete prodat na aukci, blešáku, nebo darovat.

 

Připravte si nový domov

Holodům, nebo holobyt je v nejideálnějším stavu k provedení nutných změn, či modernizací. A nemyslíme jen běžné malování, případně čištění koberců, ale například broušení podlah.

 

Pokud si říkáte, že podlaha ještě vydrží a přebrousí se až další rok, nečekejte. Stejně tak garnýže, lustry, závěsy je dobré montovat ještě před stěhováním. V neposlední řadě před stěhováním v novém domově pořádně ukliďte.

 

Zamyslete se nad základy

Pár dnů předtím, než je naplánovaná akce Kulový blesk nakupte základní potřebné prostředky a vybavení nového domova: papírové utěrky, toaletní papír, pytle na odpadky, mýdlo... Vezměte je do nového domova. Připravte si bokem i pár čistých ručníků, povlečení, utěrky a oblečení na první dva dny. Ty si v kufru přesuňte do nového bydlení, nebudete se stresovat hledáním kartáčku na zuby na konci dlouhého stěhovacího dne. 

 

Vytvořte si harmonogram

8 týdnů před stěhováním - oslovte více stěhovacích firem a nechte si vypracovat cenovou nabídku. Zjistěte si jejich dostupnost a reference.

6 týden - začněte pomalu procházet zásuvky, skříně, police a dávat pryč věci, které se s vámi nebudou stěhovat do nového. V novém domově si představte přesunutý nábytek a naplánujte si případné dokoupení nového nábytku větších rozměrů.

4 týden - zajistěte si dostatek krabic a obalového materiálu. Poptejte kamarády a rodinu na "vybalovací brigádu". Začněte balit!

3 týden - vyberte a potvrďte stěhovací firmu.

2 týden - dotáhněte všechny přípravné práce v novém domově a důkladně ukliďte.

1 týden - potvrďte si čas začátku stěhování se stěhovací firmou. V novém domově si rozvrhněte kam které krabice půjdou. Bude to snazší, než je posléze přesouvat.

1 den do stěhování - do nového bydlení přesuňte základní hygienické prostředky, ručníky, povlečení, cennosti, dokumenty atd. Psychicky se připravte, že i když jste vše skvěle naplánovali, stejně se něco nepodaří.

 

Zdroj: Washington Post

 

»zpět do archivu novinek